Sommarlek
15-åriga Marie är elev vid Operans balettskola och i samband med den årliga avslutningen träffar hon nyblivne studenten Henrik, som verkar beundra henne mycket. De möts igen under sommarlovet i skärgården och blir förälskade i varandra, men en dramatisk händelse förändrar allt. Åren går och Marie blir prima ballerina. Dagen före en stor premiär får hon ett paket, som visar sig innehålla den dagbok som Henrik skrev under deras sommar tillsammans. Regi: Ingmar Bergman. I rollerna: Maj-Britt Nilsson, Birger Malmsten, Alf Kjellin, Georg Funkquist, Mimi Pollak, Annalisa Ericson m.fl.