Hamnstad
Ett drama som utspelar sig i 1940-talets Göteborg, om den unga Berit som försöker få ordning på sitt liv efter många år på institution. Hennes elaka mamma gör dock sitt bästa för att den deprimerade Berit återigen ska bli omhändertagen. Men så en dag möter Berit sjömannen Gösta; kanske kan han bli hennes väg ut ur eländet? Regi: Ingmar Bergman. I rollerna: Nine-Christine Jönsson, Bengt Eklund, Berta Hall, Mimi Nelson, Birgitta Valberg, Sif Ruud m.fl.