Moln över Sils Maria
Den medelålders teater- och filmstjärnan Maria blir erbjuden en roll i den pjäs som en gång innebar hennes stora genombrott. Tillsammans med sin assistent Valentine reser hon till Alperna för att repetera, den här gången för rollen som den äldre kvinnan medan en ung Hollywoodstjärna på väg upp i karriären har fått Marias genombrottsroll. Repetitionerna blir en självrannsakan och en psykologisk resa tillbaka i tiden för Maria. Regi: Olivier Assayas. I rollerna: Juliette Binoche, Kristen Stewart, Chloë Grace Moretz, Lars Eidinger, Johnny Flynn, Angela Winkler m.fl. (Clouds of Sils Maria)