The Room Next Door
När Ingrid (Julianne Moore) och Martha (Tilda Swinton) var unga var de nära vänner och jobbade för samma tidning. Ingrid började så småningom skriva självbiografiska romaner och Martha blev krigsreporter, och de gick skilda vägar på grund av hur deras liv såg ut. Nu, efter att inte ha haft kontakt på många år, möts de igen under extrema men också fina omständigheter.