Betty Blue
Zorg arbetar som hantverkare vid den franska kusten och skriver romaner på fritiden. När den vackra, vilda och oförutsägbara Betty stormar in i hans liv blir deras kärlek både intensiv och alltuppslukande. Betty gör allt för att få Zorg att satsa på sitt skrivande, men motgångarna hopar sig - och den gränslösa energin som först gjorde henne så fascinerande börjar istället glida över i något mörkare. Regi: Jean-Jacques Beineix. I rollerna: Béatrice Dalle, Jean-Hugues Anglade, Gérard Darmon m.fl.