Billy Madison
Han är arvtagare till Madison Hotel-miljonerna, men de enda ämnen som Billy (Adam Sandler) har studerat på sistone är brudar och sprit. Men när Brian Madison informerar sin hopplösa son om att han planerar att lämna över sitt Fortune 500-företag till vice vd/hal ål Eric Gordon, ingår Billy sitt livs vad.