Birdman
En dramakomedi om Riggan, en utbränd skådespelare som är mest känd för att ha spelat den ikoniska superhjälten Birdman. Riggan ska nu regissera en teaterföreställning på Broadway och vi får följa honom under de hektiska dagarna före premiärkvällen. Samtidigt som Riggan slåss mot sina inre demoner och sitt stora ego så försöker han lappa ihop både familj och karriär. Regi: Alejandro G. Iñárritu. I rollerna: Michael Keaton, Emma Stone, Edward Norton, Andrea Riseborough, Zach Galifianakis, Naomi Watts m.fl. (Birdman or The Unexpected Virtue of Ignorance)