Blade Runner: The Final Cut
Blade Runner är en visuellt spektakulär och intensivt actionfylld framtidsskildring som nu är tillbaka i Ridley Scotts nyklippta version med tidigare aldrig visade scener och specialeffekter. Harrison Ford spelar den tuffe men samtidigt sårbare detektiven i denna eleganta svarta thriller. I ett högteknologiskt framtidssamhälle som börjar förfalla är Deckardpå jakt efter förrymda, livsfarliga replikanter – och dras samtidigt till en mystisk kvinna vars hemligheter riskerar att förtära honom.