Borgarklassens diskreta charm
En absurd och satirisk komedi om en ambassadör som återvänder från ett litet land där han också verkat som narkotikasmugglare. Han tänker bjuda några vänner på middag, men alla försök tar en märklig vändning. På första restaurangen visar det sig att ägaren ligger död i köket. På en annan rycks bakgrunden plötsligt bort och sällskapet sitter på en teaterscen med en förväntansfull publik framför sig! Regi: Luis Buñuel. I rollerna: Fernando Rey, Delphine Seyrig, Stephane Audran, Jean-Pierre Cassel, Paul Frankeur m fl. (Charme discret de la bourgeoisie)