Boy from Heaven
En dramathriller om fiskarpojken Adam som erbjuds den nästan ouppnåeliga möjligheten att studera vid Al-Azharuniversitetet i Kairo, sunnimuslimernas absoluta maktcentrum i världen. Kort efter hans ankomst till Kairo avlider universitetets överhuvud Shejk Al-Azhar hastigt och Adam kastas ofrivilligt in i en brutal maktkamp mellan den religiösa och den politiska eliten i dagens Egypten. Regi: Tarik Saleh. I rollerna: Tawfeek Barhom, Fares Fares, Mohammad Bakri, Makram Khoury, Mehdi Dehbi, Moe Ayoub, Sherwan Haji m.fl. (Walad min al-Janna)