Brian and Charles
Brian är en ensam uppfinnare på den walesiska landsbygden som ägnar sina dagar åt att bygga underliga, okonventionella grejer som sällan fungerar. Men det svåra avskräcker honom inte och han påbörjar sitt största projekt någonsin. Under tre dagars arbete med en tvättmaskin och andra udda saker uppfinner han Charles: en intelligent AI-robot.