Robot and Frank
Filmen utspelar sig i en närliggande framtid och handlar om Frank, en pensionerad inbrottstjuv med två vuxna barn som är oroliga för att han inte längre kan bo ensam. De funderar på att sätta honom på ett äldreboende, men Franks son väljer ett annat alternativ: mot den gamle mannens vilja köper han en människoliknande robot som kan gå och tala och som är programmerad för att förbättra Franks fysiska och mentala hälsa. Följden blir en hjärtevärmande och ofta hejdlöst rolig berättelse om att hitta vänner och familj där man minst anade det. I rollerna ser vi bland andra Oscarsnominerade Frank Langella (2008, Bästa manliga huvudroll, Frost/Nixon), Oscarsbelönade Susan Sarandon (1995, Bästa kvinnliga huvudroll, Dead Man Walking), Liv Tyler och James Marsden.