Bored to Death
George presenterar Jonathan för filmskaparen Jim Jarmusch som gillar Jonathans första bok och vill att han skriver ett filmmanus baserat på den. Senare råkar Jonathan glömma manuset hos en terapeut på grund av en sen träff med en (väldigt ung) partytjej kvällen innan. Ray får låtsas vara patient för att få tillbaka det. Dessutom blir George förbryllad när han springer på sin sexiga före detta fru och hennes arrogante nye man som är i samma bransch som han.
Jonathan faller för sin senaste klient - mamman till en pojke vars skateboard blivit stulen av en av mobbarna där de bor. Samtidigt går Ray med på att hjälpa ett lesbiskt par att bilda familj, till hans fru Leahs förtret. Och George blir nostalgiskt "armhålsförälskad" i en ung reklamare som han hoppas kunna uppvakta vid öppningen av en ny restaurang i Brooklyn.
Jonathan anlitas för att få tag i en sexvideo som en kvinnlig eskort använder för att pressa en gift man i New Jersey på pengar. Tillsammans med Ray och George hamnar Jonathan på ett motellrum med eskorten, som försöker utpressa honom också. Hinner de väldigt påtända Ray och George rädda Jonathan innan det brister för kvinnans ursinnige bror?