Only Murders in the Building
Tre främlingar är alla besatta av true crime och plötsligt befinner de sig mitt i ett sådant scenario när ett kusligt dödsfall inträffar i deras exklusiva lägenhetsbyggnad på Upper West Side.
True Crime
Grannarna Charles, Oliver och Mabel på Upper West Side delar en förkärlek till verkliga brott. När en granne i deras trappuppgång dör bestämmer sig de tre för att lösa mysteriet och spela in en podcast om det.
Who Is Tim Kono?
Gruppen börjar göra efterforskningar om offret. Mabels hemlighetsfulla förflutna börjar avslöjas.
Oliver använder sina kunskaper som teaterregissör för att analysera fallet. Charles och Mabel frågar ut en besatt kattvän.
Mabel smiter iväg på ett solouppdrag och följer offrets sista dagar. Charles och Oliver blir misstänksamma och följer efter henne.