Ingen är snabbare än Butch Cassidy när det gäller att fixa stålar snabbt och hans partner Sundance Kid är oslagbar med puffran. När dessa två bångstyriga bank- och tågrånare tröttnat på att fly undan lagen, styr de kosan mot Bolivia med Sundances flickvän. Att det enda de kan säga på spanska i princip är "Upp med händerna!", är inget problem för västerns charmigaste banditer.Regi: George Roy Hill. I rollerna: Paul Newman, Robert Redford, Katharine Ross, Strother Martin, Henry Jones, m.fl. (Butch Cassidy and Sundance Kid)