Criticized
Den mest fruktade seriemördaren på 2000-talet lyckas manipulera de två detektiverna Jack Donaldson och Steve Sabbia så de blir en del av hans galna plan. Han söker hämnd mot världen för att han inte fått den uppskattning för sin briljans när det gäller att skapa film som han anser sig förtjäna. Kan Donaldson och Sabbia stoppa seriemördaren innan allt för många faller offer för hans galenskap?