Dampyr
Dampyr är baserad på den populära serieboken om lurendrejaren Harlan Draka. Harlan och hans chef låtsas befria små byar från ”vampyrer” som hemsöker staden och tar betalt för sina falska tjänster. När Harlan plötsligt måste besegra verkliga vampyrer upptäcker han att han är övermänsklig och måste använda sina nyfunna krafter för att förstöra den onde Master of the Night.