The Crow
De två älskande själsfränderna Eric och Shelly mördas brutalt när demoner från hennes mörka förflutna kommer ikapp dem. Eric ges chansen att rädda sin stora kärlek genom att offra sig själv och beger sig iväg för att söka skoningslös hämnd på deras mördare. Han korsar de levandes och de dödas världar för att ställa allt till rätta.