The Crow
Denna film, baserad på serieboksserien, är visuellt fantastisk och actionfylld och följer en ung rockgitarrist som återvänder från de döda, efter att han tillsammans med sin fästmö brutalt mördats av ett hänsynslöst gäng kriminella.