The Punisher
I denna djärva berättelse om hämnd och upprättelse med Thomas Jane i huvudrollen som Frank Castle, den ostoppbare vigilanten The Punisher, introduceras en av Marvels bästsäljande seriefigurer på bioduken. Den före detta Delta Force- och FBI-agenten har bestämt sig för att lämna sitt våldsamma liv bakom sig när en operation går fel och affärsmannen och storfräsaren i undre världen Howard Saints (John Travolta) son dödas. Den hämndlystne Saint arrangerar så att Castles familj mördas, vilket leder Castle till en ständig, våldsam strid med Saints underhuggare. Men hans livsverk har börjat: Som The Punisher erbjuder han rättvisa åt vanligt folk och exakt vedergällning från samhällets skurkar. Medverkar gör också Laura Harring som Howard Saints hämndlystna fru och Rebecca Romijn-Stamos som en kvinna som reser sig efter ett problematisk förflutet.