Darling
Ett romantiskt drama om den unga och vackra modellen Diana som är fast besluten att bli rik och berömd. Av en slump träffar hon tv-journalisten Robert och de inleder ett förhållande trots att de båda är gifta på varsitt håll. Tidsperioden är "the swinging sixties" och Diana och Robert rör sig nu hemtamt i Londons kulturella jetsetkretsar. Diana blir dock snabbt uttråkad och det dröjer inte länge förrän hon börjar inleda relationer med andra och rikare män. Regi: John Schlesinger. I rollerna: Julie Christie, Dirk Bogarde, Laurence Harvey, Roland Curram, Helen Lindsay, José Luis de Vilallonga m.fl.