David och Lisa
David och Lisa är en amerikansk dramafilm från 1962 i regi av Frank Perry. Manuset är skrivet av Franks fru Eleanor Perry och är baserat på en novell ur samlingen Jordi, Lisa and David, författad av Theodore Isaac Rubin.