De omutbara
Ett kriminaldrama som utspelar sig under 1930-talets förbudstid i Chicago. Den federale agenten Eliot Ness bildar en specialstyrka för att sätta stopp för gangsterkungen Al Capone. Med hjälp av en handfull lojala män, inklusive den erfarne polisen Jim Malone, tar Ness upp kampen mot korruption och våld i staden. Regi: Brian De Palma. I rollerna: Kevin Costner, Sean Connery, Robert De Niro, Andy Garcia, Charles Martin Smith m.fl. (The Untouchables)