Dead Reckoning
Oscarsvinnaren Humphrey Bogart gör en strålande prestation som hårdkokt detektiv i den här film noir-klassikern från 40-talet. I en av sina mest spännande roller spelar den oförliknelige Bogie rollen som en före detta G.I., Rip Murdock. Rip försöker ta reda på vem som satt dit hans kompis Johnny för mord – för att sedan döda honom också! Hans resa genom krigspartnerns mörka förflutna leder honom till Coral Chandler (Lizabeth Scott), som en gång var Johnnys flickvän. Hon jobbar nu i en nattklubb som styrs av en brutal gangster vid namn Martinelli (Morris Carnovsky). Rip förförs av den vackra blondinens charm och snart är han fångad i ett spindelnät av svek och fara. Är Coral en oskyldig lockfågel – eller är hon rovdjuret som leder Bogie till död räkning?