Dödlig fälla
Aidan Quinn spelar huvudrollen som Annibal Ramirez, en amerikansk tjänsteman som medan han reser runt i Israel av misstag arresteras som den internationella terroristen Carlos "The Jackal" Sanchez. När Ramirez identitet bekräftas, blir det potentiellt förödmjukande misstaget en oemotståndlig möjlighet för USA:s och Israels underrättelsetjänster, som inser att deras perfekta dubbelgångare är ett värdefullt vapen. Ramirez rekryteras av den amerikanska agenten Jack Shaw (Donald Sutherland) och hans israeliska motpart, Amos (Ben Kingsley), för att imitera världens mest efterlysta terrorist för att locka fram den verkliga mördaren. För att lyckas måste Annibal anta en rad motstridiga och skrämmande nya identiteter - välutbildad underrättelsetjänst-agent, hänsynslös terrorist, förförisk älskare - och hoppas på att han i den processen inte förgör sin egen identitet. Allteftersom han går djupare in i sin roll som Carlos, suddas gränsen mellan hans verkliga liv och mannen han imiterar ut på ett farligt sätt - och hotar hans äktenskap, hans familjs säkerhet och i slutänden hans förstånd.