Doing Hard Time
Michael (Boris Kodjoe, "Soul Food," Brown Sugar) var en god man och en kärleksfull far, tills den dagen hans sjuårige son hamnade i korselden när en drogaffär gick fel. Michaels sorg förvandlas till vrede när hans barns mördare bara får en tillrättavisning för droginnehav. Han börjar ett korståg av hämnd, och ser till att han själv arresteras så att han hamnar bakom murarna där han kan dela ut sin egen form av rättvisa till de två som sköt. Men på en plats där det inte finns några regler, blir hämnden inte längre det enda problemet Michael har.