Edge of Space
År 1961, mitt under rymdkapplöpningen mellan USA och Sovjet, blir en ambitiös USAF-pilot rekryterad av NASA. Han får uppdraget att flyga X-15, ett hypersoniskt raketdrivet plan, på en farlig resa som kan förändra rymdfartens historia. Inspirerad av verkliga händelser.