Ennio: The Maestro
Den italienske kompositören Ennio Morricone är upphovsmannen till flera av världens mest kända och älskade filmsoundtrack. Filmer som Sergio Leones Den gode, den onde, den fule och För en handfull dollar har uppnått sin ikonstatus inte minst tack vare Morricones musik. Ett år efter hans bortgång 2020 hade denna dokumentär om Morricones liv och musikaliska karriär premiär. En resa genom några av filmhistoriens milstolpar, i regi av Giuseppe Tornatore.