Five Star Final
Edward G. Robinson spelar en hänsynslös tidningsredaktör som är villig att gå hur långt som helst, använda alla medel - och förstöra vem som helst - för att få en tidningssäljande rubrik i "Five Star Final". Med sjunkande omsättning bestämmer sig Joseph Randall (Robinson - "Double Indemnity") för att gräva upp ett 20 år gammal mordfall. Han skickar reporter Vernon Isopod under täckmantel som en präst för att få ett fotografi av Nancy Townsend (Frances Starr) när hon förbereder sig för sin dotters (Marian Marsh) bröllop. Nu är hon en samhällets stöttepelare, men för två decennier sedan sköt hon sin älskade. Och när Randall publicerar ett aktuellt foto av Townsend med de skrämmande bilderna och berättelsen om dödsskjutningen, begår Townsend självmord och hennes dotters fästmans familj försöker avblåsa bröllopet. Men trots att han förstört så många liv i jakten på sålda lösnummer, kan Randall någonsin känna ånger för den skada han har orsakat?