Generalernas Natt
Omar Sharif har huvudrollen som tysk agent på uppdrag att hitta den skyldige till mordet på en prostituerad som även var hemlig agent. Sharif siktar in sig på tre generaler som alla varit tjejens kunder och försöker med alla medel sätta dit en av dem. Han lyckas inte förrän ännu en prostituerad mördas och det avslöjas att det är Peter O'Toole som är den skyldige generalen.