Babylon Berlin
1929 kapas ett godståg på väg från Sovjetunionen. Samtidigt tar poliskommissarie Gereon Rath från Köln sig an ett uppdrag i Berlin.
Godståget anländer till Berlin. Humör tryter i Charlottes hem. Aspirerande kommissarie Jänicke drar nytta av en överraskande förmåga.
Kardakow inser att hans första instinkt stämde. En förstoring av ett fotografi leder till två nya spår. Rath och Charlotte får nyckelupplysningar från en färgsprakande karaktär.
Rath bekänner för en präst - och senare för Wolter. Charlotte charmar läkarstudenten Rudi till att utföra en hemlig obduktion, vilken avslöjar en avgörande ledtråd.