Gold
Ett kriminaldrama om drömmaren och lurendrejaren Kenny Wells, en modern guldletare som drömmer om det stora genombrottet. Under hotet om total konkurs slår sig Kenny ihop med den misslyckade geologen Michael Acosta och tillsammans gör de ett grandiost försök att hitta en stor guldfyndighet i Indonesiens otillgängliga djungler. Filmen är inspirerad av verkliga händelser. Regi: Stephen Gaghan. I rollerna: Matthew McConaughey, Edgar Ramírez, Bryce Dallas Howard, Corey Stoll, Toby Kebbell, Bill Camp m.fl.