Hamlet
Kenneth Branagh leder en stjärnspäckad rollbesättning i denna produktion av Shakespeares största tragedi, berättelsen om den danske prinsen Hamlet. Hamlet (Branagh) återvänder hem för att få veta att hans far, kungen, har dött och att hans mor, Gertrude (Julie Christie), redan har gift om sig med sin farbror Claudius, som nu är den nye kungen.