Othello
Othello är en brittisk-amerikansk dramafilm från 1995 i regi av Oliver Parker. En filmatisering av William Shakespeares pjäs med samma namn från 1603. I huvudrollerna ses Laurence Fishburne, Irène Jacob och Kenneth Branagh.