Hämnarna
HÄMNARNA, den populära TV-serien om hemliga agenter från 60-talet, har återskapats för filmduken med en stilfull blandning av humor, fantastiskt retro-mode och effektfylld action. Ralph Fiennes är den mycket prydliga John Steed och Uma Thurman, i elegant catsuit, är Emma Peel - två hemliga agenter som bekämpar brott med stil. Sean Connery spelar Sir August de Wynter, ett elakt geni som vill kontrollera världen med sin högteknologiska vädermaskin. Denna galning utgör ett stort hot mot mänskligheten med sina våldsamma isstormar, brännheta temperaturer och mekaniska bin som attackerar. Men varken kyla, hetta eller fruktade situationer kan få våra två hjältar att tappa fattningen. Sugen på te?