Helan & Halvan
En gång i tiden var Stan Laurel och Oliver Hardy, i Sverige mer kända som Helan och Halvan, det mest kända komikerparet i världen men nu är deras stjärnor i dalande. I ett försök att återuppväcka sin lust och kreativitet ger de sig ut på en turné på små arenor i Storbritannien. Året är 1953 och frågan är om de två ganska slitna vännerna fortfarande har det som krävs för att trollbinda en publik? Filmen är inspirerad av verkliga händelser. Regi: Jon S Baird. I rollerna: Steve Coogan, John C. Reilly, Shirley Henderson, Nina Arianda, Danny Huston, Rufus Jones m.fl. (Stan & Ollie)