Ice storm
När en förödande vinterstorm slår in i North Carolina med de lägsta registrerade temperaturerna i historien börjar hela staten att frysa. Spridningen av frysningen fortsätter att växa till omringande, byar och städer och Amerika är nu i greppet av en stor katastrof. När temperaturen blir ännu kallare, tävlar klimatologer och katastrofhjälpsexperter för att rädda liv och stoppa stormen innan den fryser hela östkusten och Amerika står på kanten av en isig avgrund.