Il Postino - postiljonen
En romantisk dramakomedi om den enkle fiskarsonen Mario som bor på en liten italiensk ö och jobbar som brevbärare. Hans enda kund på postrundan är den berömde chilenske poeten Pablo Neruda som tvingats i exil av politiska skäl. Trots deras olikheter så formas snart en varm vänskap mellan Mario och Pablo. Mario är förälskad i barflickan Beatrice och han ber nu Pablo om hjälp med att skriva en kärleksdikt till henne. Regi: Michael Radford. I rollerna: Massimo Troisi, Philippe Noiret, Maria Grazia Cucinotta, Linda Moretti, Renato Scarpa, Anna Bonaiuto m.fl. (Il Postino)