In Cold Blood
In Cold Blood är den starka berättelsen om ett känslokallt mord, baserat på den bästsäljande romanen av Truman Capote. En framgångsrik och respekterad Kansas-bonde, hans fru och två tonårsbarn blir lättsinnigt och brutalt slaktade. Mördarna är två tanklösa före detta straffångar och bondfångare: Perry Smith (Robert Blake) och Dick Hickock (Scott Wilson). Ingen av männen är tillräckligt tillräkneliga för att ångra sitt brott. Historien genomtränger det allra innersta i deras kriminella hjärnor när den följer deras meningslösa kringströvande genom Mexiko och USA för att undkomma lagen. Efter mer än ett års vandrande blir de jagade männen äntligen fångade, åtalade och i en dramatisk upplösning dömda till hängning.