Ingeborg Bachmann: Resa genom öknen
Paris, sommaren 1958. Den rebelliska poeten Ingeborg Bachmann är på toppen av sin karriär när hon möter schweiziske dramatikern Max Frisch, och de faller pladask för varandra. Men tiden tillsammans är inte bara passionerat kärleksfylld. När journalisten Adolf Opel bjuder med Ingeborg på en resa genom Egypten blir det hennes väg tillbaka till poesin och sig själv.