Ivanhoe
Filmatisering av Sir Walter Scotts klassiska riddarsaga om Sir Wilfred of Ivanhoe. Filmen utspelas på 1100-talet i England. Isaac av York blir räddad av en modig ung riddare som ger honom I belöning en häst och utrustning för att följa med Isaac till ett tornerspel.