Kapten Sinbads äventyr
Kroksablar viner i luften och det är fara och färde när äventyrens mäktigaste hjälte vågar sig på sin största erövring! En grym, hjärtlös tyrann härskar över ett tåligt land som bara kan räddas genom den legendariska kapten Sinbads hjältemod. Den brutala El Kerim (Pedro Armendáriz) kan bara besegras av den man som finner tyrannen hjärta, som togs från hans kropp för länge sedan och finns inlåst i ett hemligt elfenbenstorn. För att rädda prinsessan Jana (Heidi Bruhl) och vinna hennes hjärta ger sig Sinbad (Guy Williams) av på en omöjlig resa där han slåss mot oslagbara monster i en strävan att hitta tyrannens hjärta och göra slut på hans ondskefulla styre.