Krull
I ett fantasy-äventyr som utspelar sig i en värld befolkad av mytiska och magiska varelser ger sig en prins ut på en jakt efter den magiska Glaven och räddar sedan sin unga brud. Colwyn (Ken Marshall) leder en mytisk sword-and-sorcery-grupp på jakt efter "Besten" som har kidnappat hans fästmö, Lyssa (Lysette Anthony).