Kvarteret Korpen
Filmen skildrar arbetarklassens situation i Sverige 1936, när depressionen ännu inte är förbi och det stora kriget ännu inte kommit. I centrum står en familj med en son som vill bli författare, en far som är en alkoholiserad drömmare och en mor som sliter för att de ska kunna överleva. Regi: Bo Widerberg. I rollerna: Thommy Berggren, Keve Hjelm, Emy Storm, Christina Frambäck, Ingvar Hirdwall m.fl.