Lakeview Terrace
Ett ungt par (Patrick Wilson och Kerry Washington) har precis flyttat in i sitt kaliforniska drömhus när de blir utsatta för sin granne som ogillar deras förhållande. En sträng ensamstående pappa och spänd Los Angeles-polis (Samuel L. Jackson) har utsett sig själv till områdets väktare. Hans nattliga patrulleringar inger trygghet hos vissa men han blir mer och mer aggressiv mot de nygifta. Dessa ständiga intrång i deras liv tvingar paret att slå tillbaka.