LEGO Star Wars Sommarlov
Efter framgångarna med The LEGO Star Wars Holiday Special (2020) och LEGO Star Wars Skrämmande Sagor (2021), kommer berättelserna som hämtar ifrån hela sagan att fortsätta i vår nästa säsongsspecial - LEGO Star Wars Sommarlov. Det är strax efter händelserna i The Rise of Skywalker, och Finn har ordnat en välbehövlig överraskningssemester för sina vänner Rey, Poe, Rose, Chewie, BB-8, R2-D2 och C-3PO ombord på den ultralyxiga galaktiska stjärnkrysaren, Halcyon! Men Finns plan att ha ett sista hurra tillsammans går snabbt fel när han kommer ifrån de andra. Ensam ombord på Halcyon, på jakt efter sina vänner, möter Finn tre av Kraftens andar - Obi-Wan Kenobi, Anakin Skywalker och prinsessan Leia, som var och en delar med sig av sina egna oväntade berättelser om semestrar som gått fel. Obi-Wan tänker tillbaks på ett äventyr som hände strax efter hans resa i Obi-Wan Kenobi Disney Plus-serien. Han berättar att han samarbetade med en rebellspion för en kupp på Jabbas palats där han måste låtsas vara semesterfirare. Med spännande och roliga möten och ett episkt möte med Boba Fett, kommer Obi-Wan att förmedla till Finn att semestrar handlar om att ha kul i stunden. När Finn senare möter kraftspöket Anakin, kommer han att få höra en berättelse om hur även ondskan ibland tar semester när Darth Vader tar en upprörd kejsare till de vackra stränderna i Scarif för vila och avkoppling. Till slut besöker general Leia Organa Finn och berättar för Finn om en familjeresa som familjen Solo tog till Endorsjöarna strax innan den unge Ben Solo skulle iväg för att träna med sin farbror Luke. När han hör dessa berättelser lär sig Finn att en semester innebär mycket mer än han trodde. Med sin nyfunna visdom måste Finn nu anförtro till sina vänner hur han verkligen känner, förutsatt att han kan hitta dem innan deras semester är över.