Michael H. Profession
Under de senaste 25 åren har Michael Haneke etablerat sig som sin generations mest inflytelserika filmskapare och en av de viktigaste regissörerna i filmhistorien. Från hans tidiga arbete till den flerfaldigt prisbelönta filmen har han skapat ett unikt universum som avslöjar de mörkaste sidorna av samhället, vår existentiella rädsla och känslofyllda utbrott. Genom intervjuer med Haneke och hans skådespelare – Isabelle Huppert, Juliette Binoche, Emmanuelle Riva och många andra – tillsammans med tidigare osedda bilder tagna bakom scenen, visar denna dokumentär hemligheterna bakom hans arbetsmetoder och skildrar konstnären som ofta ses som en kall och beräknande kreatör i ett avslöjande, insiktsfullt och humant nytt ljus.