Michael
Stjärnorna John Travolta, William Hurt, Andie MacDowell, Bob Hoskins, Teri Garr, Jean Stapleton och många andra igenkännliga ansikten spelar huvudrollerna i detta humoristiska romantiska fantasi-drama skrivet och regisserat av den berömda Nora Ephron. När rykten om att en ängel som heter Michael existerar når en exploaterande tidning, känner den utbrände journalisten Frank Quinlan lukten på ett förstasidesscoop. Vare sig det är sant eller inte, är det Quinlans jobb att hitta den påstådda ängeln och ta med honom till Chicago innan jul. Men Quinlans envisa chef låter honom inte resa själv utan skickar med "änglaexperten" Dorothy Winters och Huey Driscoll, en till utsliten reporter. När de tre människorna reser till Iowa, tror de alla att resan är ett stort lurendrejeri tills de äntligen träffar Michael – och börjar tro på det.