Mördande Legender: Final Cut
Amy (Jennifer Morrison), Travis (Matthew Davis) och Graham (Joseph Lawrence) är student-filmskapare som vill göra karriär i Hollywood. Men först måste de överleva deras sista termin på Alpine University, där deras avhandlingsfilmer kommer att tävla för det prestigefyllda, karriärsskapande Hitchcock-priset. Från producenterna bakom "I Know What You Did Last Summer" och "Urban Legend" kommer "Mördande Legender: Final Cut", om en tävling där konkurrensen är mördaren - och någon mördar konkurrensen. När Amy bestämmer att ämnet för hennes avhandlingsfilm ska vara de där moderna historierna kända som vandringssägner, faller hennes arbetslag offer för dödliga "olyckor" en efter en under filmningen. Efter att hon undersökt och upptäckt att en elak hand ligger bakom, måste Amy avslöja mördaren innan hon också blir en vandringssägen.