Ophelia
Ett romantiskt drama baserat på Shakespeares klassiska berättelse, sett genom Ophelias ögon. Som en av drottningens favoriter deltar hon i intrigerna vid det danska hovet och döljer en förbjuden kärlek till prins Hamlet. Regi: Claire McCarthy. I rollerna: Daisy Ridley, Naomi Watts, Clive Owen, George MacKay, Tom Felton m.fl.